Home / Szolgáltatás / 3+ 1 érv a klíma nagyker mellett magánszemélyeknek is

3+ 1 érv a klíma nagyker mellett magánszemélyeknek is

 

Az már elég erősen él a köztudatban, hogy nagykereskedelemi áron vásárolni egyet jelent a kedvezményes árakkal. Ha más nem, legalább a METRO áruház kínálata alapján tisztában vannak vele a magánszemélyek is (akik rendelkeznek valamilyen céges kapcsolattal), hogy nagytételben ott érdemes vásárolniuk. Miben másabb egy klíma nagyker esetében a nagykereskedelem?

  1. érv: Nincs mennyiségi limit

Azok a klíma nagyker cégek, akik magánszektort is kiszolgálnak nagyon ritka esetben rendelkeznek vásárlási limittel. Nem az a céljuk, hogy egy személy vásároljon tőlük a családi házába tíz, esetleg tucat klímát, hanem az, hogy több magánszemély válassza őket kis mennyiségű vásárlásra.

Ez miért éri meg nekik? Mert a klíma nagyker szerződése úgy szól a klíma készülékek forgalmazójával, hogy egy adott eladási számot kell csak teljesítenie a kedvezményes árú termékekért cserébe adott időszakon belül.

  1. érv: Az árak rugalmasan szabottak

Ugyan ez elsőre elég ködös és nem túl bizalomgerjesztő megfogalmazásnak tűnik, azonban itt valóban rugalmas ügyfélkezelésről van szó, és nem valamilyen szabálytalan piacszerzési technikáról virágnyelven. Valóban rugalmasan mozognak, egyedi ajánlat keretében határozza meg minden klíma nagyker a készülékei árát – másképp tulajdonképpen meg sem érné nekik a működésük. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a termékkatalógusban vagy webshopban feltüntetett árakban átlagosan 5-20% közötti kedvezmény igénybe vehető. Ha online rendelés helyett felkeressük elektronikusan vagy akár telefonon a választott klíma nagyker megadott képviselőjét, az egyedi árajánlat része lesz a beépített kedvezmény.

Miért tehetik ezt meg és miért nem teszik ki egyszerűen az akciós árat a klíma nagyker cégek? A nagykereskedelem lényege, hogy a megbízható és sikeres üzletmodellre épülő viszonteladóknak a forgalmazók belső kedvezményt nyújtanak a termékeik árából. Ez egy olyan árrés, amin belül a viszonteladó kényelmesen mozoghat a saját vásárlói javára, anélkül, hogy veszélybe kerülne a saját haszna. Viszont a különböző piacszabályozások miatt nem tehetik ki az akár kéthetente változó nagykereskedelmi árrést, hiszen még egy multinacionális cég sem tudná biztosítani azt a háttérmunkát, hogy folyamatosan frissen tartsa problémák és elavult információk nélkül az adatbázisát egy nagykereskedelmi mennyiségű termékpaletta esetében.

  1. érv: Széles kínálat

Tulajdonképpen ez egy önmagát magyarázó tulajdonsága a nagykereskedelemnek. A névben a nagy utal a nagy mennyiségű árú felvásárlásának lehetőségére, ugyanakkor arra is, hogy nagy termékválasztékkal rendelkeznek. A klíma nagyker esetében ugyanezt jelenti, a viszonteladók mind több forgalmazóval partneri kapcsolatban vannak, akiktől a jókapcsolatuknak nála széles készülékkínálatot tudnak kedvezményes áron értékesíteni. Nem ritka, hogy a klíma nagyker képviselője azt fogja mondani, hogy azzal a márkával/típussal nem rendelkeznek jelenleg, de rövid határidővel tud szerezni – a jó céges és szakmabeli kapcsolatoknak hála.

3 + 1 érv: Szakértelem

Ritka, hogy a bármilyen nagykeresekedelem, nemcsak a klíma nagyker élén vagy a vásárlói megkereséseket fogadó munkatársak ne legyen maximálisan felkészülve a termékpalettájukból és a szektorukhoz tartozó szakmai információkból. Az a klíma nagyker, ami nem tud azonnal válaszolni megnyugtató példákkal a felmerülő kétségeire a nem szakmabeli vásárlójának vagy nagyon friss vállalkozás, vagy a megfelelő szakmai gárdán spórol. A második változatot érdemes elkerülni.

Check Also

kerékpárszállító

Gyorsan felszerelhető stabil kerékpárszállító

A tavasz kezdetével sokan vannak, akik már alig várják, hogy elhagyhassák otthonukat és végre a …