Home / Szolgáltatás / Székhely bérlés – optimális választás egyéni vállalkozóknak

Székhely bérlés – optimális választás egyéni vállalkozóknak

Itthon igen népszerű választás az egyéni vállalkozók esetében a székhely bérlés, mert ez egy biztonságos, megbízható és kényelmes megoldás arra, hogy a vállalkozással kapcsolatos levelek, papírok és különféle iratok kézbesítésével sose legyen probléma.

Amikor valaki egyéni vállalkozó lesz, egyből arra gondol, hogy nem kell székhely, inkább bejelenti a vállalkozást saját lakásra. Viszont ezzel több probléma is adódhat a jövőben.

Az egyik az, hogyha hirtelen cég képviseli magát egy eddigi lakóhelyen, akkor megváltozhatnak az ingatlanhoz kapcsolódó számlák típusai, azaz ami eddig egy családi villanyszámla volt, mostantól céges lehet, ha a szolgáltató úgy dönt.

Sokan elfelejtik ezt a fontos tényt, és csak akkor jönnek rá, hogy valami megváltozott, amikor megkapják az első céges villanyszámlát, ami sokkal drágább lesz, mint amit eddig kellett fizetniük.

Továbbá azért is előnyösebb a székhely bérlés, mert ha például betegség miatt többhetes kórházi kezelésre szorulunk, akkor nyilvánvalóan nem otthon tartózkodunk, hanem egy kórteremben.

A kórteremből pedig nem tudunk hazaugrani, hogy átvegyünk egy vállalkozással kapcsolatos hivatalos levelet, így felmerülhet a veszélye annak, hogy lemaradunk egy fontos határidőről, mert beragadt a postán egy levelünk. Az is lehet, hogy elfelejtjük átvenni és emiatt bírságot kapunk, mert elmulasztottunk egy fontos fizetési határidőt.

A fenti linken elérhető Székhelycentrum weboldalán láthatjuk, hogy szerte az országban van lehetőség székhely bérlésre, ami igen kényelmes akkor, ha például vidéken élünk, s nem szeretnénk hivatalos papírok miatt több órát vonaton ülni, hogy felérjünk a fővárosba.

Sőt, azt is olvashatjuk a honlapjukon, hogy amennyiben a szolgáltatói szektorban tevékenykedünk, s nincs telephelyünk, akkor ha például Újlengyelben igénylünk székhelyszolgáltatást, akkor nem kell fizetnünk iparűzési adót.

Ez azért nagyon előnyös, mert sok esetben akkora mértékű lehet az ipari adó, hogy veszteséges lehet miatta a vállalkozás.

A székhely bérlés ezért is kedvező választás, hiszen így profi szakemberek kezében lesz a vállalkozásunk e része, hiszen az összes céges papír, levél vagy irat az adott székhelyre érkezik, amit hó végén elpostáz nekünk a Székhelycentrum munkatársa.

Nyilván olyan címre postázza ki, ami nekünk kényelmes. Ebben az esetben már nyugodtan megadhatjuk a lakóhelyünket, hiszen a többség számára ez a legegyszerűbb választás.

Azért is megéri, ha külön választjuk a lakásunktól a céges székhelyet, mert így nem kell attól tartanunk, hogy egy szerdai délután kopogtatnak a hatóságoktól, mert ellenőrizni szeretnék a székhelyet.

A legtöbben ezért választják a székhely bérlés lehetőségét, mert így nem kell foglalkozni a különféle törvényekkel és jogszabályokkal, mert a székhelyet szolgáltató cég intézi ezeket a fontos ügyeket.

Például ha kijön valamelyik szerv ellenőrizni, akkor a székhelyszolgáltató munkatársa bonyolítja le az ellenőrzési folyamatot, illetve ő adja át azokat az iratokat vagy dokumentumokat, amelyeket egy ilyen ellenőrzés során kérhetnek az illetékes hatóságok.

Sőt, ha bármilyen kérdésünk van a székhellyel kapcsolatban, azt bátran fel tudjuk tenni a szakembereknek, így nem kell attól tartanunk, hogy valamit véletlenül törvénytelenül csinálunk. Így nem kapunk felesleges bírságot, illetve minden típusú céges iratunkat biztonságosan megkapjuk minden hónapban az általunk meghatározott címre.

Check Also

Szobafestés a III. és VIII. kerületben: Ár- és minőségi különbségek

Budapest különböző kerületei között jelentős különbségek lehetnek a szobafestés árai és minősége tekintetében. A III. …