Home / Szolgáltatás / Keresőoptimalizálás: a weblap tartalmával kapcsolatos elemek
SEOzseni Google tippek

Keresőoptimalizálás: a weblap tartalmával kapcsolatos elemek

A weboldal optimalizálás lényege, hogy megértsük a Google rangsorolási algoritmus működési elvét.

SEOzseni Google tippek

Ennek ismeretében már könnyedén tudjuk módosítani úgy a honlapunkat, hogy minél előnyösebb helyezést érjen el a keresési eredmények között. De vajon mi kell a helyezés javításához? Elsősorban egy minőségi tartalom. Weboldal készítés során nagyon alaposan meg kell tervezni azt, hogy milyen tartalmat szeretnénk, ugyanis valójában ezen múlik a későbbi látogatottság is.

Bizonyára mindenki szívesen olvas jó cikkeket. Így van ez a látogatókkal is : egy minőségi, hasznos írást olvasva szívesen osztják meg elégedettségüket a közösségi médián keresztül, ami számunkra egyre nagyobb bevételt és hírnevet jelenthet.

Mit értünk minőségi tartalmon és mit kell figyelembe venni az elkészítése során?

A keresőoptimalizálás (SEO) legfontosabb alappillére a linképítés mellett a jó minőségű tartalom, amely a felhasználóinak megfelelő élményt nyújt. Ezt nevezzük tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege az, hogy a központi kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal esszenciális elemeibe legyen beépítve. A kulcsszavak megfelelő elhelyezését a SEOzseni online SEO és kerestőoptimalizálás szoftverrel tudjuk ellenőrizni. A honlapon belül eltérő az egyes elemek jelentősége. A fő tartalom kapja az elsődleges prioritást, míg a másodlagos tartalmak (ide tartoznak a hasábok, a hirdetések és a lábléc) nem annyira értékesek. A fő tartalom egyes részei is értékesebbek a többinél. Mivel az oldalcímből ( title elem a head részen belül) csak egy van, ezért ezt tekintjük az oldal esszenciájának. A találati listán is ez jelenik meg, mint hivatkozás ( azt nem árt tudni, hogy a találati lista a 60 karakternél hosszabb oldalcímeket levágja, így érdemes ezen érték keretein belül maradni). Ezt követően a figyelem a szövegtörzsre (body) kerül. Nagyon fontos, hogy az oldal főcímmel és alcímmel kezdődjön (h1,h2), továbbá a bekezdések (p) címsorokkal (h2,h3) legyenek elválasztva.

Ezeknek azért van jelentősége, mert a Google rangsorolási algoritmus többek között figyelembe veszi a szöveg tagoltságát, illetve olvashatóságát is.

Hatékony online marketing stratégia – a tartalommarketing bevetése

Nem csupán a keresőoptimalizálás lehet eleme a hatékony online marketingnek, de bizony a tartalommarketing is. Amennyiben igazán jó és hatékony tartalmat szeretnénk készíteni, el kell gondolkodnunk azon, hogy a felhasználók mit találnának érdekesnek, szórakoztatónak vagy éppen hasznosnak.

Ehhez az szükséges, hogy megismerjük a célközönség igényeit, majd megoldást kínáljunk rá (ezt megtehetjük akár az általunk közölt tartalmakkal, akár pedig termékeinkkel, szolgáltatásainkkal).

Végezetül a keresőoptimalizálás szempontjából is jelentős, Google Panda algoritmus

A Panda nevezetű büntető algoritmus fő feladata, hogy kiszűrje a gyenge minőségű tartalommal rendelkező honlapokat, annak érdekében, hogy a felhasználók csak értékes információkhoz jussanak hozzá.

Egyszerűbben fogalmazva ez az algoritmus a felhasználói élmény növelése érdekében jött létre, így fontos, hogy ha ki szeretnénk kerülni ezt a büntetést a weboldalunk csak is releváns, valódi információkat tartalmazzon.

Check Also

Honlap tartalom, mire érdemes figyelni?

Ezeket mindenképp tartsd be a weboldalad tartalmi feltöltésénél