Home / Szolgáltatás / Egy sikeres cég fontos fegyvere: Arculattervezés

Egy sikeres cég fontos fegyvere: Arculattervezés

Nehéz elképzelni valakit név, személyiség vagy rá jellemző viselkedés nélkül. Az emberi természetből fakad, hogy egy személyhez vagy dologhoz bizonyos tulajdonságokat társítunk, és ezeket identitásnak nevezzük. Ezért minden emberi alkotásnak megvan a maga identitása.

Hasonló a helyzet a vállalatokkal is.

A vállalatokat nevekkel, személyiségekkel, színekkel, hangulatokkal látják el, hogy a célközönség könnyebben azonosíthassa, kapcsolatba kerüljön vele, és megkülönböztesse a piacon. Egy vállalatnak ez az egyedi identitása a vállalati arculat.

 

De mi is az a vállalati arculat, melyek a vállalati identitás elemei, és miért fontos ez egy vállalat számára?

A vállalati arculat az, ahogyan egy vállalat a nyilvánosság előtt megjelenik (beleértve a belső és külső közönséget is).

Miért fontos a céges arculattervezés?

Röviden: segít a vállalatnak abban, hogy felismerhetővé és megkülönböztethetővé váljon a piacon a belső és külső felek között. De kik is azok a belső érdekelt felek? A vállalat összes alkalmazottja, befektetője és partnere. A külső érdekelt felek pedig a vásárlók, fogyasztók, média stb. Egy sikeres arculattervezés után olyan egyedi vizuális elemek születnek, ami elkülöníti a konkurenciát és erősíti a cég vagy termékének felismerhetőségét.

Mik a vállalati identitás elemei?

A vállalati identitásnak 3 fő eleme van. Kommunikáció, design, és a viselkedés.

Térjünk ki a vállalati design részére részletesebben!

A vállalati arculat a vállalat vizuális identitását mutatja be. Magában foglalja a vállalat összes vizuális eszközét, mint például a név, a logó, a márka színei, a márka vizuális elemei, a szlogen stb., amelyek segítenek megkülönböztetni a vállalatot másoktól vizuálisan.

A vállalati arculat főbb összetevői a következők:

Logók: Minden arculatnak a legerősebb alapja (…kell, hogy legyen). A vállalatot vagy annak termékeit képviseli és azonnal felismerhető eleme az arculatnak. Színek: A márkát képviselő hivatalos színek palettáját foglalják magukban. Általában csak ezeket a színeket használják a márka megjelenésekor. Betűtípusok: Általában egy vállalatnak van egy listája a jóváhagyott tipográfiákról, amelyeket a kommunikációs üzenetekben használ. Weboldal: A weboldal az, ahogyan a vállalat a digitális világban megjelenik. Olyan, mint egy márkabolt egy plázában, csak éppen a digitális világban. Brandbook: Ez a cég arculat bibliája. A tervezők előre megalkotják az offline vagy online felületeken hogyan fog megjelenni a márka. Legyen itt szó egy névjegyről, egy kiállítás kitűzőjéről vagy egy online bannerről. Ide tartoznak a grafikai elemek megalkotásai is, mint például formák, ikonok, háttérképek stb., amelyek a vállalati kommunikációban és marketinganyagokban jelennek meg. Ha a vállalat termékeket gyárt vagy forgalmaz, akkor azok dizájnja és csomagolása is része lehet az arculatnak.

Tehát a céges arculattervezés célja, hogy egységes és összehangolt megjelenést és üzenetet biztosítson a vállalat minden kommunikációs eszközén keresztül. Ezzel elősegíti a vállalat felismerhetőségét, megalapozza hitelességét és segíti a célközönség megfelelő megcélzását.

 

3 tanács, hogy hogyan válassz cégednek arculattervezőt.

  1. Nézd át az online portfólióját a tervezőnek

A legtöbb grafikusnak ma már van online portfóliója, ahol megtekintheti korábbi projektjeik példáit. Ez jó képet ad a tervezési stílusokról és a munkák tervezési minőségéről. Extra tipp: nézd meg mióta van a szakmában és milyen képzettsége van.

  1. Egyeztessetek egy meeting időpontot és beszéljetek az elképzelésekről

Szánj rá időt, tudd meg hogy mi a tervezési folyamata a tervezőnek, milyen vele beszélgetni, mennyire érti meg mit szeretnél. Ez mindkét fél számára fontos pont, itt kiderül, hogy egyeznek e az értékeitek és elvárásaitok. Extra tipp: A kellően rutinos designer már az elején felteszi azokat a kérdéseket, amiket te esetleg nem tartanál fontosnak.

  1. Tegyétek tisztába a célokat

Fontos az őszinte és nyílt kommunikáció. Tudasd a tervezővel, hogy miről szól a projected, mit vársz el ideális végeredményt illetően. Legyen világos ki a célközönség, milyen időkerettel tervezel, és minden egyéb olyan részletet, amely fontos a projekt megvalósítása szempontjából. Extra tipp: A tiszta kommunikáció csökkenti a félreértéseket vagy félreértelmezések lehetőségét.

 

Az arculattervezés egy roppantul izgalmas és néha igazán nagy kihívásokkal teli feladat mind a kettő fél számára. Egy jó tervező megérti mire gondolsz, és gondolataiddal vezetheted a kezét a tervező asztalon. Egy olyan befektetés, ami évek vagy akár évtizedeken át szolgál téged és céged fejlődését.

Check Also

Etikett címke

Etikett címke: Az alapvető információtól a márkaépítésig

Apró dolgok is jelenthetnek sokat. Az etikett címke a mindennapi életünk legtöbb területén jelen van, …